Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej – Dz. U. z 2017 r., poz. 356 ze zm., uwzględniają konieczność rozwijania aktywności fizycznej u dzieci korzystających z wychowania przedszkolnego, poprzez zabawy na świeżym powietrzu.
Jednocześnie przepis art. 108 ustawy – Prawo oświatowe – j.t. Dz.U. z 2020 r. poz. 910, ze zm. stanowi, że przedszkole w zakresie realizacji zadań statutowych zapewnia dzieciom możliwość korzystania z placu zabaw.
Sformułowanie to oznacza, że przedszkole nie musi posiadać własnego placu zabaw – musi jedynie zapewnić możliwość korzystania z niego, choćby poprzez udostępnienie przedszkolu placu zabaw znajdującego się w pobliżu np. na terenie osiedla, w parku itp.
Zatem nieposiadanie własnego placu zabaw nie jest przeszkodą do uruchomienia i prowadzenia przedszkola. Należy jednak liczyć się z tym, że zarówno organ rejestrujący punkt przedszkolny, jak i organ nadzoru pedagogicznego, mogą zażądać informacji, z którego placu zabaw, parku będą korzystały dzieci. W takim przypadku wskazane jest posiadanie np. umowy (porozumienia) dotyczącej udostępnienia terenu dla potrzeb punktu przedszkolnego.
Źródło: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/zakladanie-i-prowadzenie-placowek-wychowania-przedszkolnego