Kancelaria świadczy pomoc prawną i wspiera konsumentów (osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej) w postępowaniu o ogłoszenie upadłości konsumenckiej, której celem jest oddłużenie niewypłacalnego dłużnika, a więc osoby które utraciła zdolność do wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych i częściowe umorzenie istniejących zobowiązań.
Pomoc i wsparcie ze strony Kancelarii obejmują kompleksowe doradztwo dla osób zadłużonych na każdym etapie postępowania o ogłoszenie upadłości, w tym w szczególności:
• analizę stanu faktycznego i sytuacji dłużnika pod kątem spełnienia przesłanek do ogłoszenia upadłości konsumenckiej,
• przygotowanie wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej,
• reprezentację przed sądem oraz syndykiem,
• realizację planu spłaty zobowiązań.
Proces upadłości konsumenckiej składa się z 3 etapów, z czego:
• etap 1 związany jest ze skompletowaniem niezbędnych dokumentów i informacji oraz złożeniem do Sądu wniosku o ogłoszenie upadłości,
• etap 2 rozpoczyna wydanie przez Sąd postanowienia o ogłoszeniu upadłości, w następstwie którego zarząd nad majątkiem dłużnika przejmuje syndyk; głównym celem tego etapu jest upłynnienie majątku dłużnika, weryfikacja zgłoszonych wierzytelności oraz finalnie ustalenie planu spłaty wierzycieli,
• etap 3 wiąże się z wykonaniem przez upadłego ustalonego przez Sąd planu spłaty wierzycieli, po zakończeniu którego następuje umorzenie pozostałych jego zobowiązań.
Upadłość konsumencka jest szansą na normalne życie dla osób, które na skutek splotu różnych zdarzeń losowych, z przyczyn przez siebie niezawinionych, stały się niewypłacalne i nie są w stanie regulować swoich zobowiązań pieniężnych.